Sander op Curaçao

Versgeperst-propper?

Hoogste tijd voor een nieuw weblogverhaal! Nadat ik ruim twee weken niks op mijn reisblog heb geschreven, heb ik in ieder geval weer genoeg schrijfstof. Eerst even een flashback naar vrijdagavond 23 april. Ik stond net op het punt om iets eten te gaan halen bij een plaatselijke snack toen ik nog net op tijd de telefoon hoorde rinkelen. Op dat moment was het net 18.45 uur. Onze hoofdredacteur Jasna belde mij op met het verzoek of ik zo meteen om 20 uur tijd had voor een persconferentie over de identificatie van Siegfried Fransisco, de directeur van het Departement Luchtvaart die omkwam bij de aardbeving van januari in Haïti. Dus ik vlug vlug omkleden en tussendoor snel nog even researchen, ik wist namelijk helemaal niets van de nieuwsachtergrond.

Papiamentu
Uiteindelijk was ik gelukkig nog ruim op tijd. De persconferentie was bij de familie van Fransisco thuis, dat maakte het al heel bijzonder. Uiteraard kon ik er niks van volgen, want er werd alleen in het Papiamentu gesproken. Gelukkig was overheidsvoorlichter Norman Serphos aanwezig, ik ken hem namelijk nog van twee jaar geleden. Norman was zo aardig om ongeveer heel de persconferentie voor mij te vertalen. Daarna mocht ik zelfs minister-president Emily de Jongh-Elhage interviewen! Wel heel spannend moet ik zeggen om de premier van de Antillen zo te interviewen. Gelukkig is Emily zo'n lief omaatje dat je jezelf al snel op je gemak voelt.

Reuzetonijn
Een dag later was ik samen met Pammy en Karen bij Playa Lagun. Bleken die vissers een tonijn te hebben gevangen van 65 kilo! Super interessant om te zien hoe ze zo'n vis stapje voor stapje schoonmaken en fileren. Ik heb er urenlang geboeid staan te kijken. Twee man die op die vis inhakken en de rest die onder een grote boom met een pilsje in de hand toekijkt.

Proppen
Tijdens alle happy hours raak ik vaak in gesprek met diverse mensen. Uiteraard kom je dan al snel uit op het onderwerp ‘Wat doe je hier?' Je deelt een visitekaartje uit van Versgeperst.com en je hebt gelijk weer wat handige contacten gelegd. Mocht die journalistieke carrière toch niks voor mij zijn dan ik dus nog altijd Versgeperst-propper worden;).

Sophie op bezoek
Sta je gezellig bij Wet & Wild te feesten, roept ineens iemand mijn naam. Ik kijk om en plots zie ik Sophie voor mijn neus staan. Dat is nog eens een leuke verrassing! Sophie was hier vorige week een weekje op vakantie met haar twee zussen en haar moeder. Afgelopen dinsdag was ik vrij dus toen hebben we er gezellig een dagje Playa Lagun van gemaakt. Esther was die avond daarvoor ook gearriveerd, dus zij kon direct een van de mooiste strandjes bewonderen. 's Avonds hebben we dit heerlijke dagje Westpunt afgesloten met een etentje bij Jaanchies.

Uiteraard ben ik weer op een aantal (niet) déjà-vu's gestuit. Zoals je ziet worden het er steeds minder.

Déjà-vu's
- (Journalistiek) zeer relevante en boeiende stellingen bij Dolfijn FM. De stelling van vrijdag 16 april slaat alles: ‘Je kan nooit luier zijn dan een pamper'
- Bumperklevers en de meest gekke inhaalmanoeuvres op de Weg naar Westpunt

Niet déjà-vu's
- Voldoende ruimte om in de pauze en na het werk een balletje te trappen
- Geen piepende poort, overigens is die piepende poort bij Curasol nog steeds niet vervangen (zie foto's)
- Niet eerst warm water koken voordat je gaat afwassen
- Uitgaan bij Bermuda!

Reacties

Reacties

Anne

Dat klinkt wel een beetje zielig;

Niet déjà-vu's
- Voldoende ruimte om in de pauze en na het werk een balletje te trappen.

Geniet er maar van!!
xxx

Karlijn

Hai Sander! Klinkt allemaal heel goed. Je hebt het ook enorm naar je zin, volgens mij.

Wanneer stuur je mij je adres :-D? Er wacht hier een berg kaarten om naar Curacao te gaan!!! Hahaha!

Ik hoor van je!

xx

majo

je bent één ding vergeten op te schrijven, heb ik gehoord...iets met de auto haha...heb ik je toen voor niets rijlessen gegeven? Blendertje toch

piet en maria

gaarne ontvangen wij je berichtjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!