Sander op Curaçao

Op bezoek bij de Antilliaanse kleuters

Yes het regent! Eindelijk weer eens wat ‘koelte'. Mooie gelegenheid om mijn weblog weer eens te updaten. Ik betrap me er net op dat het alweer een maand geleden is dat mijn ouders hier twee weken op bezoek waren. Super leuk om aan paps en mams het eiland te laten zien en te genieten vaneen aantalvrije dagen. Uit eten en strandjes bezoeken waren uiteraard de belangrijkste vakantiehobby's.

Op de foto met Juf Elly
Als ik er één avontuur moet uitlichten dan is het toch wel ons spontane bezoek aan een kleuterschool in Soto. Op weg naar Playa Lagun zie ik kleuters die een balletje trappen bij de plaatselijke school. We besluiten om te draaien en een paar foto's te maken. Na een paar minuten merk ik dat al die schattige Antilliaantjes ons interessanter vinden dan hun speelkwartier. Nadat we de juffrouw vragen of we even de klas mogen bekijken, dartelen de tientallen kleuters braaf achter ons aan. De kleuters denken waarschijnlijk dat mijn moeder de nieuwe juf is. Op het moment dat we binnenstappen, wil iedereen op de foto met Juf Elly. Als ik mijn overbodige zonnebril op tafel leg, hebben de kids er een nieuwe attractie bij: op de foto met een stoere ‘grotemensenbril'. Als ik op mijn horloge kijk, zie ik dat het al 13 uur is. De kleuters lijken meer zin te hebben om met ons naar het strand te gaan. Van de Antilliaantjes mogen we niet naar huis. De meisjes hangen aan Juf Elly's rok en de stoere jongens die met mij een balletje willen trappen, blijven aan mijn armen trekken. Om 13.20 uur zitten we eindelijk in de auto nadat alle kleuters ons hebben uitgezwaaid om vervolgens weer terug te lopen richting het klaslokaal. Een geweldige ervaring om nooit te vergeten...

Gids
Op sommige momenten voelde ik me net zo'n reisgids. Toen ze op 21 mei weer richting Nederland vlogen, had ik het wel even heel moeilijk.Pap en mamlogeerden bij ons in huis, dus dat zorgde voor extra gezelligheid. Als dat dan ineens wegvalt, is het eerlijk gezegd best stil in huis. Maar gelukkig heb ik met Pammy en Esther twee gezelligeroomies en zorgen de happy hours voor welkome afleiding.

Vloekende Danny Blind
In het laatste weekend van mei was het tijd voor de Chippie Polar Cup, een jaarlijks voetbaltoernooi bij het SDK stadion. Dit keer waren Ajax, NEC, de Dutch Carribean Stars en de regerend Antilliaans kampioen Hubentut Fortuna de deelnemers. Gelukkig was collega David er nog net op tijd in geslaagd om perskaarten te regelen. In Nederland mag je met een perskaart alleen op de perstribune zitten. Dat is op Curaçao wel anders. Daar mag je zo het veld op! Je hebt de vrijheid om iedere speler aan te spreken en overal foto's van te maken. Zo'n grote persvrijheid heb ik nog nooit gezien. Geweldig om Danny Blind te zien vloeken omdat de scheidsrechter maar niet op kwam dagen. Blind had wel een punt, want de rust duurde niet een kwartier maar al 25 minuten. Typisch Curaçaos natuurlijk. Nadat de assistent van Martin Jol een van de organisatoren streng had aangesproken, kwamen de arbiters binnen no-time het veld op gerend...

Drie bier binnen twintig minuten
Danny's zoon Dailey is hier ook een paar weken op vakantie geweest. Ik ben benieuwd of hij komend seizoen een basisplaats gaat veroveren bij Ajax, want als ik zag hoe een groot talent als hij zijn pilsjes achterover goot bij Mambo... Binnen twintig minuten had Dailey al drie pilsjes binnengegoten, waarna hij doodleuk weer twee bier bestelde. Groot gelijk natuurlijk, want zo'n jongen kan waarschijnlijk ook maar één of twee keer per jaar echt losgaan. Het zegt natuurlijk ook iets over zijn karakter. Mocht deze talentvolle Ajacied in de komende jaren niet door te breken, dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt;).

Jamaica
Afgelopen donderdag stond er voor mij een trip naar Jamaica te wachten. Insel Air heeft deze week een nieuwe lijn geopend tussen Curaçao en Kingston. Vandaar dat de vliegmaatschappij alle media had uitgenodigd om de inaugurele vlucht bij te wonen. Helaas mochten we niet van de luchthaven af, omdat we twee uur later alweer terugvlogen. Dus toen maar foto's gemaakt vanuit de terminal en rondgelopen in het kleine winkelcentrum. Behoorlijk frustrerend om ergens gratis naar toe te vliegen zonder dat je de buitenlucht mag betreden. Ik denk niet dat ik ooit nog ga meemaken. Maar goed die paspoortstempel is in ieder geval binnen:).

Er staan trouwens ook weer wat nieuwe foto's op mijn weblog onder het kopje Foto's.

Ajo!!

Reacties

Reacties

Pammy

Jaaa 'blender',

Inderdaad, weer even wat koelte op het o zo warme eiland! :) Leuk geschreven!!

X roomie Pammy

Rob Stevens

Heej kerel,

Leuk om weer eens wat van je te lezen. Ik ben begin augustus ook daar, wellicht dat we wat kunnen afspreken?

Groet Rob.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!